05 maj 2011

Snitter

Forbinder jeg lidt med håndmadder- ikke det mest spændende. Til gengæld er jeg vild med disse snitter, nemli´ HINDBÆRSNITTER. De er på forunderlig vis gået hen og blevet Andreas yndlings kage - mærkeligt hvor hun har det fra???

Derfor var det også med stor glæde at der i denne måneds udgave af BoligLiv var en opskrift på disse lokkende snitter. Det skulle straks prøves.

Her er så førsteudgaven, nu med glasur
Jeg behøver vel ikke fortælle at de var en kæmpe succes. Det er bestemt ikke sidste gang jeg bager hindbærsnitter. Vi var alle 4 enige om, at de er meget bedre end dem fra bageren.
Klar til servering
Der blev ganske mange, og jeg tog nogle stykker med til min mor og far. Min mor påstod hårdnakket at hun ofte havde bagt hindbærsnitter da jeg var barn. Kunne jeg overhovedet ikke genkalde mig. Men ville dog godt gå så langt som at erkende, at min smag for hindbærsnitter godt kunne godtages som en slags bevis. I kampen for at få ret begyndte hun at finde opskriften fra fra køkkenskuffen, for at vise mig opskriften i en gammel bagebog. Den blev dog aldrig fundet og jeg måtte også erkende at jeg overhovedet ikke ville finde på at bruge sådan en gammel opskrift. Den i BoligLiv var jo en mere moderne udgave, og det har min mor da overhovedet ingen forstand på......
Da jeg bladrede BoligLiv igennem dagen efter, siddende i haven med kaffen og en hindbærsnitte, slog jeg op på siden med opskriften og gæt lige engang..... lige under opskriften står højt og tydeligt at.......den er fra Tørsleffs bagebog.
Skylder vist mor en potion hindbærsnitter.......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar