20 december 2012

Jul Jul Jul


Hvor er dec. måned dog fløjet af sted.

Vi har nået alt, især har vi hygget, bagt, læst, været i gode venners selskab og ikke mindst julet.
Vi har ikke så meget julepynt i år, men lidt er der sneget sig ind. Her er lidt billedespam fra vores julehjem. Og noget af det jeg nåede udenfor hjemmet.



Nåede to julemarkeder i år, dette hos: www.spagat.dk

Samt Arkitektskolens julemarked. 


Fik købt disse smukke svampe på julemarkedet hos Spagat.





www.trinefind.dk havde en hel kurv fuld af de fine Funghi til 50%



Ud af vinduet kan man se vores granskov, vi laver den hvert år, børnene elsker den.



Bastian hjalp far med opsætning af den magiske granskov.


Trækaos og manden tager forskud på en arbejde-vel-udført-øl.


 
Det lykkedes af få det hele op at stå inden mørkets frembrud.



Måtte have en midlertidig adventskrans, da min bestilte krans ikke blev klar.
Nu er stagerne flyttet i vindueskarmen for at give plads til den rigtige adventskrans.
Den blev helt god-jeg er godt tilfreds.

Fik samtidig min "træmand" til at lave endnu en sky-stage.


Fik lavet nisselandsby- en klassiker. Kan ikke udelades herhjemme.


Årets kalenderlys - som alt andet jule-jul her, en nem løsning. Vil hellere bruge tiden sammen med familien.


Reol væggen blev konverteret til adventskalender i år.
Havde gode venner på besøg.

Flere gæster til æbleskiver. Fandt de fine glas i genneren, sammen med Wiinbladplatten. Synes de er fine til lys.

Fik bagt en ny favorit - opskrift fra BoligLiv.
en Juleræv (er der noget der hedder sådan?) titter frem på hylden i entreen.

Dårligt billede af hylden i entreen, men man aner dog "guld til jul"-stagerne. Gennerfund.
Store snebolde over spisekrogen. Sidste år hang de på en lærkegran gren, i år er det spareudgaven uden gren.
Der blev også tid til strikke kit fra stinehoelgaard.blogspot.dk
Forskellige kugler fundet i den lokale genner. Nye og gamle.

Sidst, men ikke mindst fik vi pyntet juletræet. 

Beklager den meget forskellige billedekvalitet, nogle billeder er fra mobilkamera og andre fra kameraet.
Vi skal holde jul hos min svigerindes familie i København, så vi er ikke hjemme hele julen. Men følg med på instagram, (gaasegang) hvor jeg juler videre.

Rigtig glædelig jul til Jer alle derude. Jeg håber I alle får nogle rigtig dejlige juledage.

Ho Ho Ho...................

3 kommentarer:

  1. Jeg er vild med det hele! Så lækker stil Gitte, og du scorer nogle super fine loppefund, vi må på genbrugstur i det nye år :-)

    SvarSlet
  2. Hvor ser det hele fint ud. God tur til Kbh og GLÆDELIG JUL!

    SvarSlet
  3. Jeg er vild med Jeres jul!- men altså især granskoven udenfor køkkenvinduet:-) Bemærkede i øvrigt, at vores retro-flip-juletræstæppe er vendt om i år ;-)

    SvarSlet