13 oktober 2013

At blive Kählet for!

Jeg elsker Kähler arrangementer....

Den smukke lampe Mella, se flere farver længere nede. Smukke, bløde Bellino krukker.

Jeg var så heldig at blive inviteret til at komme indenfor og opleve Kählers nye restaurant i Århus.
Den ligger så smukt i en gammel villa ved Grenåvej.
Udefra præsentere villaen sig så smukt, stor, hvid og med småsprossede vinduer. Indenfor lever villaen helt op til forventningen. Smukt indrettet med møbler i tidens ånd, mørkt teak og det smukkeste egetræsgulv.



På væggene pryder store fotostater indrammet i treaktræ med motiver fra Kählers lange historie.
Teak bordene står spredt ud i rummet, og stole med skønne lammeskind rundt om. Det ligner mere en dagligstue end en restaurant, meget hyggelig og intim.
Kähler Villa Dining hedder restauranten, og jeg synes navnet er perfekt, for det er som at blive inviteret ind i nogens hjem, og atmosfæren er så hjemlig.
Koncepter holder hele vejen. Maden er bestemt på forhånd, og man kan sætte sig til bords og nyde tre lækre retter som serveres i løbet af aftnen.


Vi blev forkælet med noget lækkert til kaffen, og vi var så heldige at den dygtige designer af Mano stellet Jeanette List Amstrup holdte os med selskab. Hun fortalte om den utrolige spændende proces bag udformningen af de enkelte dele til Mano serien. Læs mere om hende på hendes hjemmeside HER 

 
Selvfølgelig var de fine nyheder fra Kähler stillet frem, som vi kunne beundre og skrive på juleønskesedlen. Jeg er ikke i tvivl om at flere at de fine ting kommer på min ønskeseddel, og der er også en ting eller to jeg ikke kan vente helt til jul med at få ind i hjemmet.

Candalina stager inspireret af klokken, stjernen, trommen og kuglen. JUL!!!


Urbania ophæng- must have!!


Jeg er heller ikke i tvivl om, at jeg skal ud og spise hos Kähler Villa Dining, sikken skøn oplevelse det må være. Jeg kan ikke vente med at dele dem med dem jeg holder af.

Cono krukker i smuk forening.

Mella lamper i de fineste farver.

En utrolig skøn eftermiddag i selskab med de sødeste mennesker er slut. Jeg glæder mig over at nyde billederne og opleve det hele en gang til.
Selvfølgelig fik vi en hilsen med fra Kähler i form af skål og kop fra Mano serien i een af de nye farver, samt den smukkeste lågkrukke Cono.



Oplev mere på Kählers hjemmeside og se endnu flere smukke ting HER
 

2 kommentarer:

  1. Dejligt at du er tilbage på bloggen!- og ja det var virkelig et skønt arrangement:-)

    SvarSlet
  2. Tak :) det er også dejligt at være tilbage!

    SvarSlet